Strykjärn och elsäkerhet

Det uppkom en liten pinsam situation på jobber härom veckan... Och inte blev det mindre pinsamt idag om man säger så... Men jag ska berätta vad som hänt:

Vi satt och fikade och så satt mina kollegor och pratade om att en annan kollega hade köpt en sån där byxpress som finns på hotell. Problemet var bara att jordfelsbrytaren löste ut hela tiden så att den inte gick att använda. Kände då hur jag började skruva på mig lite och fick till slut krypa till korset och erkänna att jag har samma problem med mitt strykjärn. Men om jag bara fyller det med knappt hälften med vatten brukar det funka. Fast för säkerhets skull har jag alltid ficklampan inom räckhåll om brytaren skulle lösa ut. Vid det här laget garvade alla åt mig och frågade om det verkligen var sant och om jag inte var klok eftersom det kan vara rent av livsfarligt. Hur som helst så glömde jag bort hela diskussionen fram tills idag då vi hade en 60-årsuppvaktning på jobbet.
Efter all sång och tårtätning reser sig min chef upp och berättar denna lilla historia för alla 50-60 personer som var där och avslutar med att säga att jag är välkommen fram att hämta ett nytt strykjärn som avdelningen samlat ihop till. Snacka om att jag var röd i ansiktet! Men samtidigt blev jag väldigt glad över omtänksamheten över att de faktiskt är rädda om sin assistent (tydligen hade snacket gått att det var så dyrt att lära upp någon ny!?!).

Det här är deras present till mig:

Bosch TDA2315


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>