I taket lyser stjärnorna

När resten av landet sitter och tittar på glättiga Idol hamnade jag framför filmen "I taket lyser stjärnorna" på SVT1. Var en jättestark film och jag tror aldrig att jag grinat så mycket till en film. Hade aldrig hört talas om den tidigare så jag är glad över att jag råkade hamna framför den.

Handlar om en 14-årig tjej som har de vanliga tonårsproblemen med allt vad det innebär. Men samtidigt så har hon en cancersjuk mamma som blir sämre och sämre och jobbig mormor som hon bor hos. Blir en svår situation rent känslomässigt att hantera och hon får stöd från oväntat håll i form av klassens tuffaste tjej som visade sig vara riktigt sjysst under ytan.

Kan varmt rekommendera filmen! Fast kanske inte om man hade tänkt sig en trevlig fredagskväll då...


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>