Lååång dag med kul innehåll

Dagen började ganska slött, men så ringde mamma och sa att hon skulle komma och hämta extranycklarna inför att hon ska se efter katterna nästa vecka. Jag bara for upp ur soffa och började röja här hemma /behövdes verkligen kan man lugnt säga). Vi fikade på balkongen i solen med rabarber/jordgubbspajen jag gjorde igår och bestämde samtidigt att vi skulle promenera Flatensjön runt. Fast på vägen "råkade" vi åka förbi några andra ställen.

Först var vi förbi Gudrun Sjödéns lagerbutik i Årsta där jag köpte denna klänning:


Efter det körde jag fel väg och vi bestämde oss för att åka en sväng till Nacka Forum för att kolla diskmaskin till mamma på Media Markt. Hon hittade ingen diskmaskin men däremot hittade jag denna mycket smarta grej:


Sitter ju ofta med datorn i knät och riktigt känner hur varmt det blir och i det här laptopstödet sitter det som två avkylningsfläktar som man kopplar in via USB. *mycket smart grej*
Blev även en top och lite strumpor i Nacka Forum innan vi äntligen kom till Flaten. Tog ca 1 1/2 timme att gå runt den men det var det helt klart värt! En jättefin promenad som jag kommer att gå flera gånger.

Men sen kom finalen på dagen: grillning och vin hemma hos mig. Det var verkligen helt sjukt gott. Är ju dessvärre inte så ofta man grillar som lägenhetsinnehavare så jag njöt av varenda tugga. Och varenda klunk förstås. :-)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>