Tiden sniglar sig fram

Sitter här på jobbet och har alldeles för lite att göra. Tur att det är sista dagen innan semestern.




Vet inte om jag berättade det igår, men när jag kom hem och gick på gatan och såg min röda pärla i solen så tyckte jag att den såg lite sned ut. När jag kom närmare såg jag att det var punka på ena framdäcket! Så nu blir det till att byta till reservdäcket (som jag turligt nog luftade så sent som i söndags) för att sedan åka iväg till en däckfirma och se om de kan laga punkteringen eller om jag får köpa ett nytt däck. Just nu känns det som att det var en rackarns bra idé av min pappa att tvinga mig att lära mig byta däck på bilar i samband med att jag tog körkortet för 18 år sedan. Och ja, jag har gjort det sedan dess också. En kompis körde ju på en stor sten så sent som förra året och jag fick rycka in och hjälpa till att byta. Så jag har vanan inne kan man kanske säga... Och vad är det man säger? En bra tjej reder sig själv!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>