Tårtans dag...

... skulle jag nog vilja döpa denna dag till. Har hunnit med tre olika tårtkalas bara på jobbet! Två stycken avtackningar plus en "muttårta" från en leverantör. Herregud, det har nog aldrig hänt tidigare i världshistorien. :-)
Fast det kanske var bra att få lite tröst när det har SPÖREGNAT i princip hela dagen! Jättekul så här dagen innan midsommar. Kommer ju att vara superblött i gräset i morgon.



Vad jag ska göra i morgon för att fira midsommar? Åker till mina släktingars ställe ute i skärgården enligt tradition. Där blir det sillunch, dans runt stången med fika, 5-kamp och sedan grillning på kvällen. Brukar vara riktigt trevligt! Så i kväll har jag gjort iordning en sillsort till lunchen och Tzaziki till grillningen. Ska bli skönt att åka dit och få lite annat att tänka på. Blir kvar tills på lördag eftermiddag. Ska regna på lördag så då är det nog ganska skönt att komma hem.

Hade det ganska lugnt på jobbet idag (ja, förutom all tårtätning då) så då tog jag tillfället i akt och surfade runt och kollade bilar. Har bestämt mig för att jag vill ha en. Är ju trots allt 37 år, har fast jobb osv så jag har råd med den lyxen. Kommer köpa en för ca 30-40 tusen på en bilfirma och ta ett lån (har ju inte ett öre i lån hittills). Så jag och pappa ska åka runt och kolla lite nästa vecka.
Känns så skönt att ha detta att se fram emot! Behöver återfå liiite glädje i livet för min egen skull. Visst, brorsönerna ger mig mycket men med en bil kommer det bli ännu enklare att åka och träffa dem. Sen känns det extra bra att jag faktiskt inte hade hunnit köpa bil innan jag blev dumpad. För då hade jag blivit ännu bittrare och skyllt på honom för den extra utgiften som det trots allt innebär. Så nu jäklar ska här köras bil i sommar. :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>