Dagens goda gärning

Gjorde en god gärning i dag på lunchen som jag fortfarande blir lite varm av att tänka på. När jag var på väg för att käka lunch stod det en hemlös och sålde "Situation Stockholm". Jag sa till min kollega att om han står kvar där när vi går tillbaka så ska jag köpa en tidning. Mycket riktigt så stod han kvar. Fick lite dåligt samvete då det var ganska blåsigt ute och vi hade suttit inne och ätit en maffig lunch. Så jag köpte min tidning+gav honom lite rikskuponger så att även han skulle kunna gå och käka något. Visst, det var inte mycket men killen blev så glad att han gav mig en kram! Sånt värmer verkligen... Så lite för mig och så mycket för honom... Ska nog gå förbi och ge honom några kuponger lite då och då bara för att se någon så genuint glad! :-)


Kommentarer
Terese

Härligt!...tänk bara tanken att alla gjorde som du tog hand om det som finns i närheten(som han i ditt fall)om vi alla gjorde dessa småsaker som betyder så mycket skulle vi få ett varmare samhälle...



Blogg: http://oetibommet.blogspot.com
2011-11-01 @ 22:06:16
stina

Haha, ja. Jag är kanske inte lika imponerad av smutsiga barn :P Tur att de går att ställa i duschen :)



Blogg: http://bloggmorsa.blogg.se/
2011-11-01 @ 22:24:16


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>