Körig eftermiddag/kväll

Drog från jobbet redan vid två för att åka iväg på en föreläsning med Lars-Eric Uneståhl. Han pratade om mental utveckling och om hur mycket upprepande tankar man egentligen har varje dag. Alltså sånt man har tänkt tidigare. Han berättade även att det är lättare att tänka negativa tankar än positiva och vad man bör tänka på för att förändra det beteendet. På slutet var det lite om stress och om hur svårt det faktiskt är med avslappning. Sånt behöver kontinuelig träning. Och även om man sover många timmar är det inte alltid säkert att man får djupsömnen (ofta pga stress) som så väl behövs för att kroppen ska ladda batterierna. Mycket intressant föreläsning må jag säga.

 













Direkt därifrån åkte jag in till stan för ytterligare en IPL-behandling för "mustachen". Sen stressa tillbaka till jobbet där jag skulle möta upp en kollega som är med i mitt nya hemvärnskompani. Skulle nämligen komma några mer nya som skulle få en presentation av detta specialförband vi kommer att ingå i.

Kan lugnt säga att det var skönt att komma hem!

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>