Livstidsdömd?

Har suttit och kollat på "Veckans brott" där de intervjuade Leif Axmyr som är den livstidsdömde som har suttit inne längst. Visst, när han har suttit inne så många år kanske han har sonat sitt brott (bl.a. dubbelmord på permission) men samtidigt så anses han fortfarande för farlig för att släppas ut i samhället.

Jag tolkade intervjun som att det är HAN som är ett offer som inte får sitt straff tidsbestämt vilket jag tycker är jättebra! För vill vi verkligen ha personer som hela tiden begår nya brott samt anses ha hög risk för återfall ute i samhället? Nej, håll dem så långt ifrån oss vanliga som möjligt så att vi kan gå säkra. Det är väl just den säkerheten som mina skattepengar ska gå till? 

Dessvärre kan jag verkligen inte tycka synd om varken honom eller andra som sitter inne. De har det alldeles för bra bara vilket stör mig något så grymt. Och det där med att straffet är att de blir frihetsberövade och inte kan göra vad de vill skulle de ha tänkt på INNAN de begick brottet! Som ni märker blir jag lite upprörd över att ens tänka på det här daltandet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>