Nervös i magen

Är allt bra nervös inför kvällen när jag ska ”säga upp” mig från mitt hemvärnskompani för att gå över till ett annat. Jag är fast i mitt beslut men vet att de kommer att bli SÅ besvikna på mitt beslut. Men jag känner att jag måste få någon sorts förändring och utveckling för att fortsätta tycka att det är roligt. Och nu i och med bytet kommer jag att få en roll mer närmare de stridande plutonerna. Sen är det ju ett stort plus i kanten att det är ett specialförband som verkar över hela Mellansverige.

Det som känns jobbigt just nu är ju det där att de kommer att bli besvikna på mig. Och jag vet att de kommer att försöka dölja det bäst det går men att det kommer lysa igenom väldigt tydligt. Jag har svårt att vara konstruktiv i den här frågan eftersom de har blivit mina kompisar efter så här pass många år tillsammans. Plus att jag vet hur svårt det är att hitta nya stabsassistenter och att det blir ännu svårare att hitta en ställföreträdande gruppchef… Ja, ja. Måste försöka fokusera på andra saker nu och inte tänka på det. Kanske oroar jag mig i onödan? Kanske har jag bara för höga tankar om mig själv?


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>