Skogspromenad minus promenad=strömmingssjukan




Fick ju för mig i förmiddags att jag skulle gå ut i skogen i dag för att skingra tankarna lite. Hade med en påse utifall att jag skulle hitta något och det kan man väl lugnt säga att jag gjorde. Var helt sjukt mycket höstkantareller och svart trumpetsvamp. Och jag blev som besatt och kunde inte sluta plocka. Fick tom gå tillbaka till bilen och tömma och hämta fler påsar... Är som när man fiskar strömming: man ska bara göra en gång till och kan inte sluta så länge det finns. Man har inte en tanke på att allt ska rensas sen. :-)

Allt som allt blev det två fulla papperskassar och tre plastpåsar. Så jag lär nog ha att göra ett par dagar framöver med rensning och förvällning. Som tur är så har mamma hjälpt mig i kväll och fixa en hel del vilket känns skönt.

 



Observera att de där tre plåtarna med svamp bara är en liten, liten del av allt som plockades. Nu ska jag gå och drömma om skogspromenaden som inte blev någon promenad eftersom att jag bara behövde gå några hundra meter...


Kommentarer
Louise

Härligt med svamp, älskar kantareller, var längesen jag åt det!:)



Gå gärna in på min blogg och var med i min projektundersökning! :)

http://loelles.blogg.se/2011/november/projektundersokning.html



Blogg: http://loelles.blogg.se/
2011-11-08 @ 15:04:47


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>