IPL

Sådär, då har jag återigen varit och fått IPL-behandling (ljusimpuls) av min överläpp för att få bort mustachen. Inte för att den kanske syns så därjättemycket egentligen eftersom jag har ljusa hår, men den stör mig! I dag var det min sjätte behandling och nu syns det rejäl skillnad mot när jag började. Dock får jag nog gå ett par gånger till eftersom det är mycket svårare att ta bort ljusa, fina hårstrån än om de hade varit mörka och grova.

Passade även på att boka in en ansiktsbehandling med ultraljud som jag ska njuta av om ett par veckor:

Ultraljudsbehandling har följande verkan:

  • Avlägsnar döda hudceller
  • Mycket effektiv djupverkande rengöring av huden
  • Avlägsnar pormaskar o talg
  • Förnyar huden
  • Upplyftande effekt
  • Effektiviserar hudens förnyelseprocess
  • Aktiverar blodcirkulationen
  • Minskar kvisslor och acne
  • Minskar onormal pigmentering
  • Stimulerar med ultraljudsmikromassage
  • Återfuktar huden
  • Stimulerar ämnesomsättningen

Det är det här stället jag går till:


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>