Blåst

Men herregud vad det BLÅSER ute! Nästan lite läskigt då jag bara väntar på att trädet utanför fönstret ska ge med sig och komma in i vardagsrummet. Fast samtidigt så är det rackarns maffigt med naturens krafter. Det är inte mycket som står över det och människan är ganska liten i jämförelse.

Måste bara tillägga också att jag är glad över att jag inte jobbar till sjöss längre när det blåser så här. Det var jobbigt att alltid behöva hålla i sig (även när man skulle sätta sig på toa vilket man var tvungen att lyckas med på "rätt våg") och när man vaknade sjösjuk var livet inte så roligt. Speciellt inte när man kanske hade fyra dagar av blåst framför sig till nästa hamn. Det är typ 15 år sedan nu jag jobbade till sjöss inom handelsflottan som kock men har minnena kvar som om det var igår...


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>