Fikadejt

Idag är det ett år sedan min och Poe´s första fikadejt så jag tänkte fortsätta historien på inlägget "Kånkat skumgummi till den berömda soffan" som jag skrev 23/8 som slutade med att vi var med i Chans till romans på Mix Megapol.

Själva radiosamtalet skedde på fredagen när jag satt i bilen upp till Jämtland för att hämta soffan. Det som var lite jobbigt i det hela var ju att jag hade ex:et med mig i bilen som sällskap. Så jag fick ju börja med att erkänna inför honom vad som hade hänt under eftermiddagen (hämtade upp honom i Ljusdal). Var inte helt enkelt att berätta detta för honom av någon konstig anledning.

På lördagen blev det lite körigt då jag skulle ut och plocka lingon med min släktning och vi blev kvar så länge ute i skogen att det kändes för sent att köra in till Östersund. Men det gjorde jag på söndagen!

Vi hamnade på Wedemarks och blev sittande i flera timmar. Har inte en aning om vad vi pratade om eftersom jag var så nervös men det flöt på i alla fall. Till slut blev vi utkastade eftersom de skulle stänga så då stod vi vid hans bil och pratade i typ en timme. Och vid det laget hade jag fallit helt... Vi stod till och med och pratade om att vi bägge två var ovana vid det här med relationer och inte riktigt visste hur vi skulle bete oss. Kändes lite trist att behöva lämna honom och åka tillbaka till ex:et men samtidigt så var jag alldeles pirrig i magen och svävade som på små moln.

Den där fikan var alltså precis ett år sedan idag. Tänk vad mycket som kan hända på ett år va? Och hade jag vetat hur jag skulle lägga in en ljudfil här så skulle jag gladeligen ha delat med mig av Chans-till-romans-klippet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>