Följetongen om 3

Är ju som bekant inte det minsta nöjd med 3 just nu och skickade iväg detta till deras kundservice

Hej!

Jag hoppas att genom att skriva komma till rätt person/avdelning som kan åtgärda mitt problem. Känner att jag inte ens kan ringa då jag bara blir otrevlig mot stackaren som svarar. :-(

Det är som så att eftersom ni inte har täckning på vissa delar i Jämtland så behöver jag ett backup-abonnemang hos en av era konkurrenter. För fem veckor sedan ringde jag till kundservice för att beställa operatörskod för att låsa upp min f.d. telefon (Sony Ericsson ELM) som bindningstiden hade gått ut på. Blev kopplad till en telefonsvarare där jag skulle knappa in alla uppgifter. Efter att ha gjort det fick jag tillbaka ett sms om att koden inte kunde genereras. Jaha, ny telefonkö till kundservice. Fick beskedet av killen som svarade att han skulle beställa koden manuellt och att det skulle ta max tre veckor innan jag fick den.

Tre veckor gick och jag ringde igen. Nästa kille lovade att han skulle skicka ut den direkt och att jag skulle få den inom ett par dagar. När ytterligare en vecka hade gått rinde jag IGEN i torsdags 29/3 och den killen skulle kolla upp vad som hände och ringa tillbaka till mig snarast med besked. Tror ni att han har ringt ännu?

Alltså, vad är det som händer? Är det verkligen så här ni behandlar era kunder? Personligen tycker jag INTE att detta är ett acceptabelt beteende av er som företag. Det är inte OK att säga att man ska leverera något som man sedan ignorerar. Har ni aldrig hört uttrycket: att säga att man inte har någon information är också information.

Nu har det gått så långt att varenda gång jag ser er reklam på tv så gnisslar jag tänder av ilska och det här har blivit det dagliga samtalsämnet på jobbet. Är det så ni behåller befintliga kunder och försöker skaffa nya??? I så fall lyckas ni inget bra måste jag nog säga.

Jag hoppas verkligen att jag får svar på detta och mitt problem åtgärdat snarast!

Vänligen,

Jag återkommer med rapport när/om de svarar. Ska bli mycket spännande att se hur de bemöter detta, är ju trots allt ganska tydlig med vad jag tycker om dem.


Kommentarer
AlexNordiz

Hejsan fin blgg du har !!

kolla gärna min :D



Blogg: http://www.Nattstad.se/AlexNordiz
2012-04-03 @ 13:10:29


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>