Kikki-minnen

Har blivit tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig att vara med i en pilot för ett underhållningsprogram där man ska få resa någonstans med en idol. Och eftersom att jag då var ett stort av fan av Kikki Danielsson där i mitten av 80-talet så var de intresserade av att få veta lite mer. Så detta skrev jag ihop:

Mitt första minne av Kikki var när hon och Bettan var Chips med "Dag efter dag" i melodifestivalen 1982 då jag var nio år. Den låten gjordes i många olika versioner och kläder mimandes med kompisen.
Sen var det då dags för uppträdandet i Gamleby Folkpark 1984. Åh, jag tyckte att hon var SÅ bra! Därefter var det bara Kikki som gällde. Uppträdde med hennes låtar på "roliga timmen" i skolan X antal gånger där favoritlåten var "Gubben i lådan" som var med på skivan "Kikkis 15 bästa låtar" (f.ö. en av de lp-skivor jag tog upp från källaren härom månaden och lyssnade på). Var även med i hennes fan-club under några år och klippte ut bilder från OKEJ.
Hon hängde med intensivt tills efter "Varför är kärleken röd?" och "Bra vibrationer" då det började klinga av lite. Fast jag släppte henne inte helt utan har hängt med i hennes karriär under årens lopp. Och så kom då återkomsten med Bettan och Lotta. Då kom helt plötsligt intresset tillbaka och det blev en del lyssnande samt showen på Circus som var en upplevelse. Därefter måste jag dessvärre erkänna att hon har fallit lite i glömska rent musikmässigt igen. Numera blir jag bara påmind av allas vår M då och då när han glatt retar mig för den där halsduken från folkparken som jag faktiskt fortfarande har kvar. :-)

Så vi får väl se om de nappar på detta. Skulle vara himlans kul i alla fall.


Kommentarer
Cilla

Annars kan du ju ta hon som hänger över sängen...



2012-04-05 @ 08:56:20
Cilla

Annars kan du ju ta hon som hänger över sängen...



2012-04-05 @ 08:56:45
Mariette

Hade ju varit så himla kul om du fick vara med. Håller tummarna! Ha en fortsatt skön påsk =)

...och fram med virknålen nu, dom är inte svåra att göra alls.



Blogg: http://mariettesrora.blogg.se/
2012-04-07 @ 06:42:51


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>