Hur det gick hos tandis med katten?

Jo, han var så duktig så! Visade sig att tanden gått av så pass långt ner att de trodde att det var nere i pulpan vilket betyder att Alfonz kan ha ont även fast han inte visar det utåt. Nu behöver de söva honom för att kunna undersöka ordentligt med röntgen och så för att eventuellt ta bort tanden helt. Och detta hade ju inte varit några som helst konstigheter om det hade varit en ung och frisk katt. Nu är han nästan 17 år med förstorad hjärtmuskel samt njursvikt vilket innebär en stor risk vid narkos. Men vad ska jag göra? Kan ju inte låta honom gå och kanske ha ont heller? Jag får nog se till att ställa in mig på att det KAN komma att gå illa och så får det bli en glad bonus om det går vägen.
I dag tog de blodprover för njurarna och sen ska vi in och göra ultraljud på hjärtat innan de söver honom. Känns i alla fall tryggt att han är på ett stort djursjukhus där de har resurser.
 
I morgon bitti drar jag och brorsönerna till Kolmården för två dagars umgänge med varandra och djuren. Ska bli riktigt kul!
 
 
 
Vi ses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>