Kan det kallas för konst?

Hamnade framför ett jätteintressant program här tidigare i kväll på SVT som handlade om psykakuten på S:t Göran. Var verkligen jätteintressant att få en inblick i deras verksamhet. Hade nog inte riktigt förstått vad det egentligen får genomlida där om nätterna vad gäller våldsamma patienter och vapen. Fast alla var ju inte så "sjuka". Det var ju verkligen allt mellan himmel och jord som folk söker för. En del hade sovit dåligt några nätter (är jag psyksjuk då som inte har sovit en hel natt på flera veckor?), någon hade blivit dumpad av sin kille och någon visste med sig att det var något större på väg och sökte hjälp i förebyggande syfte. Tänk att det finns så många i vårt samhälle som mår så dåligt... Tragiskt egentligen...
 
Dessvärre förstörde de programmet lite genom att ta upp det som "konstnären" Anna Odell gjorde för några år sedan. Hon iscensatte ju en psykos som tog sin början på Västerbron. Hon blev körd till just psykakuten där hon blev fastspänd för att de trodde hon skulle skada både andra och sig själv för att sedan erkänna att hon var frisk. Undrar just hur hon tänkte när hon tagit så mycket av samhällets resurser ifråga om både poliser och sjukvårdens insatser?
För mig är inte det där konst utan bara jäkligt korkat gjort! Vid den tiden bodde hon här i samma område som mig och varje gång jag såg henne gnisslade jag tänder. Skulle jag möta henne på gatan idag skulle jag antagligen inte kunna hejda mig ifrån att sparka henne på smalbenet!
 
Ser hon inte lite sjuk ut trots allt?

Kommentarer
Evelina

Hehe det går fin fint, har inte slutat men ska bara feströka under hösten för att spara pengar tills jag flyttar till Stockholm.



Blogg: http://tigerlina.blogg.se
2012-08-29 @ 13:28:19
Fru P

Håller med dig, det var väldigt onödigt. Gillar din presentation, skulle kunna ha den jag med :)



Blogg: http://attraheramera.blogg.se/
2012-08-29 @ 22:45:28


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>