Slut-på-semestern-ångest

Sitter här bakis efter gårdagens bröllopsfest för min moster och hennes man som gifte sig i maj men som väntade med festen ända tills igår. Vi var bara 16 st men hade det verkligen jättetrevligt med god mat och lite för mycket vin. Och inte nog med att jag är lite bakis, jag börjar även jobba i morgon igen och har världens slut-på-semestern-ångesten. Alltså, jag vill INTE börja jobba igen! Skulle lätt kunna tänka mig att vara ledig minst fyra veckor till. De här jag har haft bara försvann liksom. Och det värsta är att jag inte riktigt vet var de har tagit vägen någonstans. Nu är det 48 veckor kvar tills nästa semester. :-( 
 
Varför kan jag inte bara vinna 25 000 i månaden i 25 år för? Tänk att bara behöva jobba när man själv känner för det och kunna gå in på projektanställningar eller som volontär och hjälpa andra.
 
Inte ens en onyttig middagspizza fick mig att bli lite gladare.
 
 

Kommentarer
Cilla

*styrkekram*



2012-08-13 @ 10:19:59
Paret Hårdrock

Ja fy fan!

Vi vet precis hur du känner...
Igår kom vi hem från två underbara veckor från våra älskade metal festivaler i Tyskland och Slovenien. Imorgon är det åter tillbaka till jobb helevetet.

Det enda som hjälper mot den gråa vardagen är viljan och tron på att vi kommer ta oss där ifrån och få jobba med det vi brinner för.

Ha det bra och hoppas att det inte kändes allt för jävligt :)



Blogg: http://achillesblogg.se
2012-08-13 @ 22:06:25


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>