Färdigkursat för den här gången

Är nu äntligen färdig med den här helgkursen. Fast del två går redan om ett par veckor så då blir det ytterligare en tuff helg. Eller tuff och tuff förresten. Det kanske man inte riktigt kan säga. Mer det att man är sliten efter en veckas jobb och nu ska man jobba i morgon igen. Kommer vara ett vrak på fredag. :-)

Min morgon började lite "annorlunda" må jag säga. Kom in på regementsområdet och skulle köra över ett fält där det går en väg. Såg inte ut att vara så mycket snö där, men det var det kan jag lova! Hade blåst upp drivor som man inte såg på håll vilket resulterade i att bilen i princip hoppade upp och lade sig och hjulen hängde fritt på sidorna och bara spann runt. Redig som man är så försökte jag till att börja med att skotta men det var ju helt lönlöst. Så det blev till att ringa en kursare som kom med sin fyrhjulsbil och drog loss mig.
Men nu slutar inte historien där. Sen på lunchen så vågade jag inte riktigt köra samma väg igen utan tog en promenad i solen. När jag kom och gick där så hade en annan kursare kört fast på EXAKT samma ställe och i samma driva! Som tur var så hade hon bara en liten Twingo så den kunde vi putta loss.
Historien slutar faktiskt inte ens där... När det var dags att åka hemåt stod en tredje bil på exakt samma ställe i samma snödriva.. :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>