Kommunikationsproblem

Ok, nu börjar det märkas att Johan är så pass många år yngre än mig. Han förstår inte riktigt det där med att jag har ett behov av att träffas en del så här i början för att känna mig trygg.

Det hela började med att han skulle träffa sina kompisar i kväll vilket jag absolut inte säger något om (tycker snarare att det är bra med tanke på att han sitter hemma ensam en del). Hur som helst så skickade jag ett ha´t-så-kul-i-kväll-sms vid 8-tiden och fick då tillbaka att han var hemma för att han inte orkade. Det köper jag helt och fullt med tanke på att han jobbat några nätter nu. Det jag däremot har svårt att förstå och ta in är varför han inte hörde av sig till mig och jag kunde kommit över och bara hängt när han visste att jag bara skulle vara hemma. Eller var det därför han inte gjorde det för att han var trött och ville vara själv?

Är det jag som är för krävande? Just det det där med rak kommunikation och tid är två saker som är viktigt för mig eftersom de två senaste ex:en inte har varit så bra på de delarna. Jag har fått gissa mig till en hel del och alltid hamnat sist i prioriteringen och fått anpassa mig till dem och deras kalendrar. :-(


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>