Devis att leva efter?

Även fast jag inte är troende på något sätt alls tycker jag att just Sinnesrobönen är ganska kloka ord. Trots att den innehåller "Gud". Men det namnet skulle lika gärna kunna ersättas med Kalle eller Lisa för min del, det är innebörden som jag tycker är vist. Eller vad säger ni, är det inte ganska fina ord?
 
Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total
att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.
Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta
om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt,
att det som är vrångt och orätt har historia.

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet.
Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>