Skum dröm

Hade en heeelt sjuk dröm i natt! Jag måste verkligen vara desperat över att hitta någon kille även fast jag försöker intala mig att jag ska hålla mig ifrån dem.

Drömde att mamma och pappa kom till mig och sa att jag skulle gifta mig. Men jag fick inte veta med vem! Det skulle nämligen bli en överraskning. Jag skulle klä mig enkelt, räckte bra med ett par linnebyxor och lågskor.
Självklart blev jag jättenervös och hade världens ågren över vem det kunde vara. Beklagade mig för en väninna som helt glatt sa att hon minsann visste vem killen var och hon försökte ge mig ledtrådar för att jag skulle kunna lista ut vem han var. En av ledtrådarna var att det var en kille som gärna vill ha barn. Till slut lyckades jag få ur henne att det var med en barndomskompis vars familj vi umgåtts mycket med under uppväxten och som är lika gammal som mig.

Blev lättad och glad över att det var just han och trotsade klädrådet och satte på mig en blå, kort klänning och klackskor. Väl framme träffade jag hans pappa som sa "välkommen till vår familj. Vi har alltid önskat att ni skulle falla för varandra".

Tänk om en sån här dröm skulle bli sann, vad skönt det skulle vara.


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>