En söndag i vårt liv är till ända...

Fick ett infall i på förmiddagen och ringde till en gammal kompis. Vi umgicks jättemycket för några år sedan då vi bodde i samma hus och bägge två var singlar. Sen flyttade jag in mot stan för 8 år sedan och samtidigt flyttade hon ihop med en, i mina ögon, riktig tönt som jag inte kunde med. Så ju längre tiden gick desto mindre kontakt hade vi.
2007 fick de en liten dotter och en kort tid där efter var det dags för dem att separera och därmed var vårdnadskriget i full gång. Sen dess har de varit i luven på varandra och tvistat via soc och tingsrätten. Är verkligen helt sjukt! Detta har ju gjort att jag har dragit mig undan lite också. För även om jag inte har så mycket till övers för killen så är det ju aldrig ens fel att två träter. Och någonstans där inne så är det ju förstås jättesynd om lilltjejen som nu mår ganska dåligt och har börjat med självdestruktiva beteenden. För hennes skull skulle jag nästan vilja att hon blev omhändertagen så att hon får lite lugn i livet.
Nu har ju dessutom min kompis träffat en ny kille som hon har skaffat barn med. Visst, han verkar vara jättetrevlig men samtidigt undrar jag vad det är för fel på honom eftersom att han nu har tre barn med tre olika tjejer...

Hur som helst så var det ganska kul att träffas igen så här två år senare. Efter det blev det middag hos mamma tillsammans med brorsan och hans familj. Får verkligen abstinens efter brorsönerna när jag inte träffar dem på ett par veckor. ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>