Ny upplevelse i livet

Har senaste tiden känt mig stressad och ofokuserad och känt att jag har behövt hitta ett sätt att lära mig att slappna av. Och nu kanske jag äntligen har hittat något som kan hjälpa mig på vägen. Blev tipsad om att kyrkan har olika typer av meditation så jag gick in och kollade och letade runt lite. Det visade sig att de har s.k. Za Zen-meditation i min närmaste kyrka. Så jag har varit på introduktion i detta i kväll.

Vi började med muskulär avslappning då vi låg på golvet och spände de olika muskelgrupperna. Därefter satte vi oss på våra små "pallar" och satt i 20 min. Därefter fick vi upp och röra lite på oss innan vi satte oss i ytterligare 20 minuter. Och tro´t eller ej men det gick fortare än jag trodde att det skulle göra.

Hade lite funderingar innan på hur man skulle kunna slappna av mentalt men fick veta att alla tankar, vad de än innehöll, skulle fara fritt. Tiden gick fort och jag kände mig lugn efteråt. Kommer att gå dit flera gånger kan jag säga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>