Söndag att glömma

Var först på kurs fram till 15 vilket var helt ok. Redan på vägen ner till Berga så började batterilampan att lysa i bilen. Tänkte att jag åker ut till pappa efter kursen så får han hjälpa mig att kolla batteriet på macken. Dock kom jag aldrig så långt... Halvvägs så började varenda varningslampa i bilen att blinka och en efter en började funktionerna att sluta fungera. Både bromsar och styrning blev jättetrögt. Och nu snackar vi en tid av max en minut!!! Som tur var så hann jag att svänga in på en parkering och där kom brorsan och bogserade bort mig. Vi hade inte riktigt full koll på var närmaste verkstad låg men hittade en ganska så nära efter lite tänkande.
Lite läskigt att bli bogserad utan vare sig varningsblinkers eller ordentliga bromsar. :-( Ställde av bilen där och tog tunnelbanan hem. Så nu blir det till att gå upp tidigt i morgon bitti för att åka tillbaka dit med nycklar osv. Måste medge att det inte kändes helt klockrent att lämna bilen utanför en helt okänd bilverstad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>