Boktip #13: Jag hade en gång en blogg

På bokrean i vintras sprang jag på "Jag hade en gång en blogg" av Magnus Uggla och nu har jag läst den. Det är inte en bok i dess vanliga mening utan mer en samling och sammanställning av hans blogg som han skrev under en period.
Det kändes som att man fick en helt annan bild av Magnus och blogginläggen var personligt skrivna. Inte visste jag till exempel att han hade sån bacillskräck. Boken var lättläst , "trevlig" mycket ffel-good i den.


Bild och text från bokus.se:

Jag hade en gång en blogg (häftad)

Efter 33 år som scenartist debuterar nu Magnus Uggla i bokform. Här exponerar han alla sina nojor, rädslor och irritationsobjekt för allmän beskådan. Uggla skriver initierat om helgalkoholism, offentliga toaletter, försvunna formgivare, intimkirurgi, Carina Bergs dåliga hy och det dagliga livet i villaförorten. Han berättar ömsint men förskräckt om frun Lolos motionsryck och sonen Rubens buktalarkarriär och vi får lära känna alla de andra speciella personerna i hans liv som Pirken, Skalle-Per, Skitbolags-Leffe och Moment 23-Sofia.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>