Nu ska här börja tränas!

Den stora grejen i dag är att jag anmälde mig lite på skoj igår till att få vara med i en artikelserie i en tidning som ska handla om träning. Det stod så här i infon: Vi kommer att dra igång en träningsserie med en personlig tränare, nu söker vi två personer i Stockholm som vill få hjälp att komma i (ännu?) bättre fysisk form ...Intresserad? Mejla några rader om dig själv, din träningsstatus och lite träningsbakgrund.


Nu har jag fått mail om att jag är en av de två utvalda! Så nu ska här börja tränas!

Upplägget kommer att vara så här:

Träna tre dagar i veckan á minst 1 timme  + träffa PT 2 timmar/månad (+ foto)

Träningsupplägg:
Grundträning av kondition och styrka. (sommaren 2012)
Formtoppa för mål/test samt multitest styrka. (augusti/september)
Fysträning för vintertjänst. (höst)
Funktionell styrka och rörlighet. (vinter)

Inför varje nummer ska jag skriva max 10 rader per vecka om hur träningen går samt intervjuas inför varje nummer.
Slutprov ca 2 timmar (målet kommer jag överens med PT:n om ) (klart januari 2013/nummer 1-2013).

Ska bli mycket spännande det här! Och äntligen kanske jag kan bli tillräckligt motiverad till att träna på riktigt under en längre tid. För jag vill ju absolut inte fotas i nummer efter nummer utan att det blir någon förbättring, det skulle ju vara jättepinsamt!


Kommentarer
Emmas träningsblogg

Vad roligt! Lycka till! :)



Blogg: http://emmanyymaan.blogg.se/?tmp=10154909
2012-05-10 @ 15:53:13
Mariette

Vad kul! Vilken tidning?



Blogg: http://mariettesrora.blogg.se/
2012-05-12 @ 11:30:54


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>