Rekryteringsevent

Ytterligare en kväll har vigts i Kronans tjänst. Det var ett rekryteringsevent för att locka fler till Hemvärnet. Jag tycker att det är kul att vara med på såna event och det är ju något som ligger mig varmt om hjärtat.

Det är lite synd att intresset är så pass litet för den här typen av verksamhet. Jag menar, om jag ser till mig själv så har det gett så otroligt mycket rent personligt. Jag har lärt mig att ta hand om mig själv och mina kamrater i olika lägen, viss sjukvård, testat mina gränser både psykiskt och fysiskt, kamratskap osv. Jag har lärt mig att jag är mycket starkare som person än vad jag tidigare trodde och har därigenom fått bättre självförtroende som jag har nytta av i alla sammanhang. Utöver detta har jag ju förstås gått en hel del både ledarskapsutbildningar samt fått ett nätverk utan dess like över hela landet.

Jag tycker verkligen att alla ni som vill känna stolthet över er själva och prova på något annat bör gå med i Svenska Lottakåren för att testa på det gröna livet, det kommer att ge SÅ mycket skinn på näsan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>