Behöver ro i själen

Var på meditation i kväll men kunde INTE slappna av! Det kröp i hela kroppen och satt och tänkte så att det knakade vilket ju inte är meningen.
Men just det där med att inte kunna slappna av verkar vara mitt "normala" tillstånd. Är spänd som en fiolsträng och speedad som 17. Inte konstigt att jag inte blir av med nackspärren!
Konstigt nog så känner jag ingenting inombords. Är väl kanske för att jag äter ganska stark dos med anti-depressivt nu och det kapar ju både glada toppar och nedstämda dalar. Så just nu går jag runt och bara "är". Och är spänd, speedad och trött förstås.
 
Hur som helst så har jag blivit tipsad om att det numera finns något som heter "internetpsykiatri" här i Stockholm och som jag nu har anmält mig till. Man fick svara i en massa frågor som ligger som underlag till ett möte med en psykolog där man kommer överens om hur man ska gå vidare. Vanligtvis kör man ett KBT-program via internet där man får läxor varje vecka som man ska skicka in. Ska bli myyycket spännande att se hur det fungerar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>