Home sweet home

Åh, vilken toppenhelg jag har haft. Var lite stressigt där i fredags innan jag väl kom iväg och ut till Livgardet men väl där satte seminariet igång i högsta tempo från första stund. Vi har haft föreläsningar och workshops om vartannat i ämnet rekrytering till Försvarsmakten och medlemsvård inom Hemvärnet. Fast med allt som kommer att krävas i form av säkerhetssamtal och utvecklingssamtal så kommer det att bli väääldigt mycket mer tid som kommer att behövas läggas rent administrativt. De är bra att det görs, inte tal om den saken, men samtidigt är det synd att själva kärnverksamheten blir lidande.
 
En av deltagarna var en kille typ i min ålder från Östersund och han satte nog igång varenda hormon i min kropp. Pratade inte så där jättemycket med honom men så fort jag såg honom började det poppa inombords och jag hade bara lust att gå fram och hångla med honom. Konstigt va att man kan bli så påverkad av en person som man inte känner? Och tjej som jag är har jag redan kollat upp att han står ensam skriven på sin adress. Så nu ska jag bara ta mod till mig och ha en anledning att kontakta honom. Jag menar, det skulle ju inte kunna bli bättre: bor i Östersund och har Hemvärnet som sitt största intresse. :-)
 

Kommentarer
susanne

Haha! Är man inte i tjugoårsåldern så har man ingen tid att förlorar genom att springa runt ämnet;);) Bara till hugga direkt (så han inte försvinner). Ha det gött! / Kram Suss



Blogg: http://sussifartenigen.blogg.se
2012-10-22 @ 17:40:39


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>