Jobbig upplevelse

Var med om en jobbig grej i dag. Fast det var absolut inte värst för mig. Var som så att jag var lite sen till ortopeden så när jag såg att det var en minut kvar till t-banan skulle kom så skyndade jag mig ner på perrongen. I samband med att jag skyndar ner för nedersta trappen så hör jag att tåget bromsar in kraftigt och det stannar helt när ca halva tåget glidit in på perrongen. Förardörren öppnas och jag hör en hysterisk kvinna som skriker. Någon skyndar fram till den chockade föraren och håller om henne samtidigt som hon får frågan om det är larmat vilket det var.
Då folk drogs till platsen som flugor till en sockerbit, jag förstod att det var larmat och föraran hade sällskap så hoppade jag på tåget på andra perrongen och fortsatte min resa.
 
Tycker så himla synd om t-baneförare som råkar ut för sånt här. Och samtidigt så blir jag jäkligt förbannad på de som utsätter andra för en så traumatisk upplevelse. Visst, om man vill ta livet av sig så har man väl släppt alla empatiska tankegångar men samtidigt så är det så jäkla ego!
 
Bild från dn.se

Kommentarer
Evelina

Gud vad hemskt, jag intervjuade en lokförare i somras och han sa att just de här typen av "olyckor" är lokförarnas största problem.

Men på tal om något roligare, cirkelfys så ja det är riktigt kul. Känns verkligen att man lever när man kör igenom det passet :P



Blogg: http://tigerlina.blogg.se
2012-10-23 @ 21:55:14
teabird

Fy, jag håller VERKLIGEN med dig!!



Blogg: http://teabird.blogg.se
2012-10-24 @ 22:19:24


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>