Trött dagen efter

Var på grillmiddag hos brorsan med familj igår kväll. Blev tre-rätters grillat: räk- och halloumispett, entrecote med grillad sparris och till slut grillad banan med mashmallows och schweizernötmousse. Heeelt underbart gott! Självklart blev det ju vin till så jag var inte helt pigg i morse när jag vaknade av brorsönerna vid halv nio.
 
För att piggna till lite så tog jag, svägerskan, ena brorsonen och mamma en tur till svampskogen. Var så himlans skönt att lufsa runt där. Och att vi hittade en hel del gjorde ju inte saken sämre. Så brorsonen bestämde att vi skulle äta middag tillsammans med svamp till både förrätt och varmrätt. Så det fick bli kantarelltoast och sen en gryta med höstisar, fläskfilé, messmör och lite annat smått och gott. Riktig höstmat alltså. Nu ska jag stupa i säng och hoppas på att jag orkar hela veckan inkl. resa till Umeå med Hemvärnet nästa helg.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>