Öva, öva, öva

Tidigt, tidigt i morse ringde klockan och det var dags för en liten hemvärnsövning. Den här gången var det stabstjänst som gällde. Dock tycker jag att vi har haft det alldeles för lugnt. Men det blev i alla fall lite diskussioner ute i solskenet vilket resulterade i fräknar på näsan.
Gick även bra att träffa plutonchefen igen trots vårt fylleslag i fredags som jag inte ens kommer ihåg slutet på dessvärre.
 
Och apropå honom: i fredags efter några öl kröp det ju fram att han hade tänkt bjuda med mig på vårbal på lördag men "glömt bort" att göra det tidigare. Nu tror jag i och för sig att det är en sanning med modifikation. Tror snarare att det är som så att han inte riktigt har vågat.
Hur som helst, nu ska jag alltså på bal på lördag vilket jag aldrig tidigare har varit. Klädseln är mörk kostym dvs klänning under knäna i finare material såsom siden, sammet eller likvärdigt. Och har jag några såna klänningar i min garderob? Nej, just det! Och dessutom är jag pank som en kyrkråtta. :-( Får försöka komma billigt undan genom att gå till några second-handaffärer i morgon. Men kul ska det bli!
 

Kommentarer
Cilla

åhh va kul! bilder, tack!



2013-04-16 @ 09:46:14
anjelica i london

kuul! lycka till :D



Blogg: http://anjelicca.devote.se
2013-04-20 @ 12:53:41


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>