Besviken på monolog

Träffade en kompis här tidigare i kväll för att ta något glas vin och käka en bit. Och visst, den biten var väl trevlig och bra. Men senaste gångerna som vi har träffats har hon bara pratat om sig själv, sin kille och hans dotter. Alltså, jag kan lyssna till viss del men jag är inte speciellt intresserad av vad hans dotter har för sig på sommarlovet!
Kanske känner jag sånt motstånd eftersom att min kompis inte frågar en enda grej om mig Hon har inte ens frågat de två senaste gångerna vi har träffats om hur det går med mina försök att bli gravid. Undrar just om det är pga att hon är så upptagen av sitt eget liv, ointresse eller för att hon helt enkelt är avundsjuk på att jag tar tag i det? Hon är ju trots allt lika gammal som jag och har ganska nyligen blivit tillsammans med en kille som har enskild vårdnad (mamman bor utomlands) om en 6-åring och som därför inte har så mycket egen vuxentid över.
 
Ja, ja. Besviken blev jag i alla fall på denna enväga monolog så efter bara ett par timmar tyckte jag att det var dags att bryta upp och åka hem.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>