Mysig dag

Var lite seg och sliten i morse när jag vaknade av väckarklockan eftersom att det blev ganska sent igår. Men det var det helt klart värt!
Hämtade upp pappa som varit och opererat ena ögat för starr på vägen ut för att hämta brorsönerna som ska sova här i natt då brorsan och svägerskan har börjat jobba. Sen har vi bara slappat framför tv:n hela eftermiddagen och kvällen med olika filmer. Vi var nog lite trötta alla tre tror jag.
 
Det är så himla mysigt att vara ensam med dem. Då kan man prata på ett helt annat sätt med dem och de är i den åldern, 8 samt 9, då det är tusen och en frågor om allt mellan himmel och jord. Är verkligen glad över att jag har jobbat på att bygga upp en bra relation med dem ända sedan de var små. Det kommer förhoppningsvis hålla i sig resten av livet och jag slipper sitta ensam på ålderns höst.
 
En gullig kommentar jag fick i kväll var när de skulle gå och lägga sig. Helt plötsligt ville de höra en saga!?! Det har de ju inte velat på flera år. Men nu ville de i alla fall prompt höra Pettsson och Findus med pannkakstårtan. När jag frågade om de inte var för gamla för den svarade 9-åringen: Man blir aldrig för gammal för Pettsson och Findus! Just DEN kommentaren ska jag komma ihåg om sisådär 6-7 år när han sitter där med flickvännen som träffar faster för första gången. :-D
 
Bok Pannkakstårtan
 
 

Kommentarer
Cilla

Mys!! Blir varm i hjärtat när jag läser... kram på dig!



2013-08-09 @ 08:06:16


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>