Ska man känna medlidande?

En kollega berättade helt glatt vid morgonfikat att tidningen hade varit hos dem igår för intervju. Det visade sig att hans son hade varit och supit bort sin telefon på Mallis. Han spärrade den hos opepratören 4 1/2 timme efter det att beräknats ha hänt pch de sa att allt var lugnt och att ingen hade ringt på den. Döm om hans förvåning när det damp ner en räkning på 30 000:-. Det visade sig att tjuven hade ringt två långa betalsamtal till Gambia under dessa timmar.
Operatören gör nu en utredning men menar på att man är betalningsskyldig så länge man inte har spärrat telefonen. Och visst, jag tycker att det är fruktansvärt mycket pengar det handlar om men samtidigt så kan jag någonstans där inne känna att han lite får skylla sig själv. Jag menar, har man inte större koll än så på luren så kanske man förtjänar det? Nu ska inte jag moralisera på något sätt men jag känner mig lite tudelad till frågan om han ska bli betalningsskyldig eller inte.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>