Ful kampanj av Naturskyddsföreningen

I somras någon gång såg jag på Facebook att Naturskyddsföreningen hade en kampanj om att de ville att man skulle rapportera in om man såg en igelkott. Sen när jag såg en här ute på gården så hade jag det i åtanke och rapporterade in. Sen har jag helt glömt bort det. Ända tills i kväll när jag var på väg hem från träningen då en pratglad dam ringde och i princip inte hann mer än att tacka för min inrapportering innan hon försökte värva mig som medlem. Det kostade ju "bara" 295:-/år och det var minsann mitt ansvar att kommande generationer har en bra miljö. Och visst är det väl så. Men som jag försökte förklara för henne så är jag redan medlem i flera föreningar där jag hjälper fattiga barn och att det inte var aktuellt att bli medlem.
Tycker att det var en ovanligt ful värvningskampanj! Att låta mig tro att jag gjorde en god gärning för att sedan bara utnyttja det. Blev ju inte direkt positivt inställda till dem som förening!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>