Har fått dagens skäll

Blev kallad till dietisten då de tyckte att jag har gått upp alldeles för mycket i vikt igen efter magsäcksförminskningen som jag gjorde för fem år sedan. Och direkt gick hon på och bannade mig för att jag äter för lite/dåligt om kvällarna. Jag är ju mycket väl medveten om detta störda ätbeteende jag har men har svårt att hantera det själv.
Nu har jag fått en handlingsplan som i stort sett går ut på att jag ska äta ett stadigare mellanmål på jobbet och sedan äta riktig mat till middag och inte bara mackor och skräp. Det som var lite skönt var att hon tryckte på att det inte behöver vara någon avancerad matlagning utan att det räcker med ATT jag äter mat. Gärna halva tallriken med grönsaker och halva med protein. Detta är ju då meningen att det ska mätta så pass att jag inte blir sugen på skräp. Så nu ska jag testa detta och gå på återbesök i början av februari. Och i mina öron låter det ju inte SÅ svårt det där. Får väl se hur det går...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>