Dagens goda gärning och lutfisk

När jag var på väg till luftiskmiddagen som skulle gå av stapeln hos min moster så fick jag se att Soppkök Stockholm hade postat ett meddelande på fejjan. De skrev att de var i akut behov av frukt, mackor, kaffe och soppa då det hade tagit slut vid dagens soppkök vid Medborgarplatsen. Eftersom att jag satt på t-banan och inte kunde fixa så mycket gick jag i alla fall in på Lidl och handlade frukt, russin, bröd och kaviar för närmare 300 spänn som jag sedan gick och lämnade. Kändes riiiktigt bra inombords efteråt!
 
Jag har sagt det förut men säger det igen: ingen kan göra allt men alla kan göra något. Tänk vad underbart det är att det finns engagerade eldsjälar som ägnar sig åt sån här verksamhet helt gratis på sin fritid. De ska ha en extra guldstjärna uppe i himlen!
 
Image

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>