Sjuk bekantskapskrets?

Ok, inte nog med att jag själv är sjuk mentalt av varierande grad beroende på tid. Just nu har jag i min bekantskapskrets en som inte sover om nätterna och äter superstarka sömntabletter vilket påverkar hennes liv. Jag har en kompis som mer eller mindre är tvångsintagen på psyk på Huddinge. Men det jobbigaste är just nu att en av mina äldsta kompisar har blivit spelberoende men har inte insett det själv ännu och därför vägrar hjälp!
 
Det där med spelberoende är en helt ny värld för mig. Visst, jag har vetat om att han har spelat på nätet och så men jag har aldrig förstått vilka summor vi snackat om. Och nu har det eskalerat i en hiskerlig fart. Nu har hans äkta hälft berättat att min kompis spelade för drygt 50 000:- under januari! Och för att finansiera detta har han tagit diverse sms-lån. Hur fasiken ska vi honom att inse att han har ett sjukligt beteende som kan ödelägga både hans ekonomi och familj? Han behöver ju liksom hjälp på något sätt innan det har gått för långt (vilket det redan gjort om ni frågar mig)...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>