Skäll, skäll och åter skäll...

Har ju gått upp en hel del i vikt senaste året och tycker verkligen att det är jättetrist och jobbigt. Speciellt med tanke på att jag faktiskt gjort en sån där magsäcksförminskningsoperation. Så nu har jag kontaktat en distriktssköterska som hjälper överviktspatienter och varit där på möte i dag. Och man kan väl uttrycka det som att hon var ganska "rak" vilket är egentligen kanske är bra. Hon gjorde helt klart för mig det som jag redan vet innerst inne: jag måste äta mindre och röra mig mer.
 
Jag rör på mig en hel del: spinning och cirkelfys varje vecka PLUS en hel del promenerande. Grejen är ju den att jag äter för att bli av med den inre oron. Får ett lugn av ätandet vilket kanske inte är helt normalt.
 
Nu ska jag testa att matregistrera i två veckor innan jag ska tillbaka igen för en gemensam analys samt vägning. Är lite jobbigt då jag antagligen kommer tycka det är väldigt pinsamt att visa hur mycket jag faktiskt äter.
 

Kommentarer
Cilla

*GIGANTISK STYRKEKRAM*



2013-02-20 @ 08:09:10


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>