Tur till Fotografiska

Jag hade aldrig varit på Fotografiska museét när en kompis ringde och frågade om jag ville med dit för att kolla på en utställning av David LaChapelle som tydligen är en känd fotograf. Först var jag lite tveksam då konst inte riktigt är min grej. Men jag hade inga bra bortförklaringar att komma med så jag följde med. Och det var riktigt kul faktiskt!
 
Blev väldigt fascinerad över hans foton. Ofta var det så att om man bara tittade på bilden rätt upp och ner så såg man en sak men om man tittade lite noggrannare på detaljerna så hände det väldigt mycket. Dessutom så är alla bilder tagna på riktigt med rekvisita. Så ingenting är monterat i efterhand. Det var lite coolt att ha i åtanke när man gick igenom utställning.
 

Kommentarer
Linnea [fotoblogg]

Vill verkligen besöka fotografiska museet, får ta och göra det nån gång! :)



Blogg: http://girlinthewood.devote.se
2013-02-02 @ 21:17:20


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>