Konstigt det där med personkemi

Är det inte konstigt det där med personkemi? Vad är det som gör att vi connectar med vissa men absolut inte med andra? Är det något mentalt eller kan det vara något rent fysiskt?

Jag har två personer här på jobbet som jag helt enkelt inte tål. Nu är det inte så att jag går runt och ät otrevlig mot dem. Däremot så undviker jag dem bäst det går och stör mig som 17 på dem när vi måste talas vid. Sen har jag ju många kollegor som jag å andra sida dras till och mer än gärna fikar med. Jag blir bara så fascinerad över att de här känslorna är så starka inombords och undrar lite om man kan påverka personkemin själv? Kanske är det bara som så att vi inte känner varandra och är alldeles för olika som personer? Och det är ju som det gamla talesättet säger: det är ju aldrig ens fel att två träter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>