Ofokuserad dag

Har haft en kroppslig/själslig dag utan så mycket arbete i dag. Först långfika (bra för själen) och sen till sjukgymnasten för lite TENS-behandling av nacken. Lunch och därefter till det efterlängtade besöket på psykmottagningen.
 
Läkaren var sjuk så jag fick "bara" träffa psykologen. Var där i en timme och pratade om min mentala bakgrund. Kände att jag fick förtroende för psykologen vilket ju är bra. Det jag oroar mig lite för nu är att jag ska behöva vänta ytterligare flera månader på en tid hos just den läkaren och sen ytterligare tid för att få tid hos psykologen. Det är ju NU jag mår dåligt och behöver hjälp! Och när vi pratade fick jag en känsla av att hon inte tyckte att jag var så illa däran och att jag klarade av att hantera situationen ganska bra själv. Men det är ju just det jag inte gör och därför jag söker hjälp... Känner mig ganska förvirrad, frustrerad och besviken just nu. Alltså, besviken över att besöket inte gav mig mer. Kändes lite som att hon bara ville säkerställa att jag inte var självmordsbenägen vilket jag aldrig har varit.
 
För att skingra tankarna lite åkte jag och käkade middag med brorsönerna. Blir glad av dem och de ger så mycket kärlek.
 
Men  i morgon är en ny dag i våra liv och förhoppningsvis känns livet lite lättare då...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>