Konstigt bemötande

Har haft det lite körigt här i kväll trots att jag tyckte att jag låg ganska bra till tidigare i dag. Det som krackelerade min tidplan var att jag gick ut i skogen och plockade blåbär. Först var det så dåligt om dem att det tog huuur lång tid som helst att plocka. Men sen när jag väl hittade ett ställe så plockade jag närmare 1 1/2 liter för att jag inte kunde sluta trots att jag kände att det var dags att gå hem för att packa.
 
När jag reste mig upp från blåbärsriset och tittade mig omkring lite så såg jag två cyklar som låg lite undangömda. Först tyckte jag att de såg så pass fina ut att de inte kunde vara övergivna. Men sen när jag tittade lite närmare såg jag att alla däck hade punka, de var olåsta, alldeles dammiga och det hade börjat komma lite rost på styren.
Fröken duktig och ordentlig som man är kollade jag om det fanns några namnmärkningar eller liknande men icke. Jaha, vad gör man då? Jo, jag ringde Polisen på 11414. Tänkte att de kunde berätta vad jag skulle göra med dem.
Efter VÄLDIGT lång tid i telefonkö fick jag veta att de ville att jag skulle lämna in dem hos Västerortspolisen som tydligen har ett cykellager. Det betydde alltså att jag först skulle kånka dem en och en från skogen och hem till mig för att sedan försöka få tag i någon som har dragkrok och kan skjutsa mig och cyklarna.
Det var inget alternativ för mig så jag föreslog att jag skulle vara schysst och i alla fall ta hem dem till mig så kunde någon komma och hämta dem vid porten och slapp gå på skogspromenad. Så de skulle skicka en radiobil "om de hade tid". Ska bli spännande i morgon bitti och se om de står kvar här nere eller om de är borta.
Måste säga att jag tycker att det var ett konstigt bemötande. Kändes som att de struntade i om cyklarna kom tillrätta eller inte. Det kan ju faktiskt vara en arbetslös undersköterska som behöver sin cykel som transportmedel...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>