Finally home!

Guuud vad skönt att vara hemma igen efter en lång dag som har tillbringats ute i skärgården hos min farbror och faster. Resan ut var en mardröm med tre olika t-banetåg, buss och sen en överfull Waxholmsbåt. Just vid midsommar har ju folk halva bohaget med sig inklusive barnvagnar, husdjur och kylväskor.
 
Väl ute blev det sillunch där basilikasillen jag skrev om igår gjorde succé! Och den var verkligen god med sin smak av basilika och citron vilket gjorde den superfräsch.0
I år kände jag inte för att gå med till det anordnade midsommarfirandet så jag gick ner till bryggan och slappade i stället. Sen hann vi bara med en fika med hembakta vaniljbullar och jordgubbstårta innan det var dags att göra om morgonens långa resa fast åt andra hållet och med lite mindre folk. Men jag måste säga att det är bra skönt att vara hemma igen och få sova i sin egen säng. Kan gladeligen hoppa över grillningen bara för det även fast det känns lite avhugget att dra mitt under femkampen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>