Gäddrädd

Ända sedan jag var liten och hörde om en tjej som hade blivit biten av en gädda när hon hoppade i från en brygga så har jag haft lite gäddskräck. Och speciellt då runt bryggor och nära vass i så där brunt insjövatten. Inbillar mig att de hugger på allt som rör sig utan att se vad det är för något. Så än i dag, även fast jag nu är närmare 40, så kan jag få obehagskänslor ibland när jag badar.
Den här känslan blir ju inte direkt bättre av att det första jag läser om i Expressen i morse var att en kille hade fångat ett monster! Tänk om just den gäddan hade varit där jag skulle bada. Eller tänk ännu värre: hans kusin kanske bor i "min" sjö??? Nä, det är nog allt bäst att hålla sig på land i fortsättningen. Vill ju inte ha en sån där best med elakt utseende och flera tusen vassa tänder sittandes i foten!
 
Bild från expressen.se

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>