Alldeles för aktiv dag

Först och främst vill jag bara säga ett par ord om gårdagkvällen och hur jag firade valborg. Var först med min kusin och käkade på grekisk restaurang. Sen gick vi till Stortorget i Gamla Stan där fackeltåget mot Riddarholmen skulle utgå ifrån. Det var verkligen en upplevelse må jag säga att gå med! Snacka om valborgskänsla.
 
 
 
Men jag måste säga att det verkligen var apkallt att stå där så efter en halvtimme gick vi vidare till Bishops Arms på Vasagatan. Mycket trevlig kväll!
 
Så, nu ska jag berätta om dagens aktiviteter. :-) Började med en förmiddagsfika med en kompis jag inte träffat på alldeles för länge. Vi har bara träffats någon gång i början av året. Sen har tiden bara gått på varsitt håll.
Därefter åkte jag och tvättade bilen innan vårvaxningen som jag självklart gör för hand. I år körde jag även lite rubbing för att bli av med lite smårepor. Och pärlan blev SÅ fin!
 
Eftersom att det fortfarande var ljust ute och någorlunda varmt så passade jag på att skura balkongen, Och när jag ändå höll på så gick jag ner i källaren och hämtade möblerna+atteraljer. Fick gå upp och ner hela fyra gånger för att få upp allt. Men fint blev det!
 
Till att sluta av med har jag gjort matlådor med stekt kassler och potatis- och broccolimos. Så nu ligger jag här i soffan och känner hur träningsvärken kommer smygande från alla monotona rörelser i dag. Men rackarns vad nöjd jag känner mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>