Månadens besök hos hjärnskrynklaren




Sådär ja, då har jag varit på månadens psykologbesök. Vi pratar mycket om hur jag ska höja min självkänsla. Alltså, jag har ganska högt självförtroende med vad jag klarar av och så. Mer det att jag inte riktigt tycker om och ser ner på mig själv vilket ju kanske inte är så bra.

Ska även försöka jobba med mig själv när det gäller att inte vara fröken duktig precis hela tiden. Måste på något sätt lära mig att man inte måste vara glad och hjälpsam i alla lägen. Ibland måste man säga nej för att orka med sig själv. Men hur vänder man på den här ja-sägarskutan på ett smidigt sätt? Hur börjar man? Det är fasiken inga lätta grejer det här. Speciellt inte när jag blir lite provocerad över att jag behöver ändra på min personlighet (även om jag innerst inne förstår att det är nödvändigt).


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>