Rapport från helgen

Var som sagt var iväg på övning med Hemvärnet i helgen. Vi var fyra specialplutoner från olika delar av landet som skulle samöva inom området CBRN (kemiska (C), biologiska (B), radiologiska (R) och nukleära (N) ämnen och händelser).
 
Jag var verkligen laddad (om än lite bakis) när vi möttes upp i torsdags morse. Fast det avtog ju mer tiden gick då vi var helt klart understimulerade. Vete 17 hur de hade tänkt när de planerade övningen rent tidsmässigt. Så det blev myyycket sitta i solen och fika vilket ju iofs var skönt. Men det var inte därför vi var där. Alla som deltog var ju liksom där för att vi är intresserade av ämnet och vill lägga tid på det. Fika kan vi göra hemma!
 
Ska försöka skriva ihop en vettig utvärdering av helgen utan att låta för gnällig hur nu det ska gå till. För det som var bra var ju faktiskt bara utöver det sociala att solen sken, jag fick SAS-poäng var att jag fick kvittera ut de nya underkläderna för kvinnor. Helt ok passform för ändamålet att bäras under uniform men rent designmässigt kanske de inte direkt platsar i Victoria Secrets höstkollektion. ;-)
 

Kommentarer
Cilla

var K med?

Svar: Nope, han står med på den utbildning jag ska gå på i början av juli.
Elly



2013-05-28 @ 09:49:59


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>